یک کارشناس گفت: طی ۶ ماه گذشته رژیم صهیونیستی چندین بار مستقیم و غیرمستقیم تلاش کرده است که ایران را به عکس‌العمل وادار کند، اما عملا موفق نبوده است.

جواد منصوری کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در ارتباط با حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در سوریه اظهار کرد: دولت صهیونیستی و اشغالگر اسرائیل در شرایط کاملا پیش بینی نشده‌ای قرار گرفته است و آن‌ها تصور می‌کنند با روش‌های عادی سیاسی و بین المللی و یا تهدیدات و حتی کشتار مردم عادی نمی‌توانند از این شرایط خارج شوند و به علاوه این که به طور جدی در پی گسترش نا امنی؛ و درگیری در منطقه هستند.

وی افزود:  لذا از ابتدای ماجرای غزه رژیم صهیونیستی تلاش داشته ایران را در این قضیه طرف خود بداند و مسئله اصلی قلمداد کند و در انتها نیز پای آمریکا و اروپا را به این جنگ باز کند. اما نتوانست.

منصوری ادامه داد در طول ۶ ماه گذشته علی رغم تلاش‌های زیادی که برای قانع کردن آمریکا و اروپا برای حضور در جنگ غزه و گسترش آن داشت نتوانست کاری از پیش ببرد. در هر حال در طی این ۶ ماه گذشته دولت صهیونیستی چندین بار مستقیم و غیر مستقیم تلاش کرده است که ایران را به عکس العمل وادار کند با اقداماتی که چه در ایران و یا در کشور‌های اطراف داشت تصورش بر این بود، اما عملا موفق نبود.

وی تاکید کرد: نکته هدف اسرائیل آن  است که ایران را مستقیما وارد جنگ کند و به همین دلیل دست به اقدام جدیدی زد و به نوعی غیر مستقیم به ایران تجاوز کرد. کنسولگری جمهوری اسلامی ایران که به منزله حق حاکمیت ایران شناخته می‌شود به آن مکان حمله کرد و اتباع ایرانی را به شهادت رساند.

وی گفت: دولت ما  قطعا تلافی خواهد کرد، نهایت این است که ممکن است شکل این مقابله و تلافی متفاوت باشد، اما اسرائیل در این زمینه ضربه سخت و متقابل را خواهد خورد. اما این که اسرائیل با این ضربه دست از ادامه جنایات خود بردارد یا نه باید دید که در آینده چی می‌شود.

وی تصریح کرد: در این زمینه نقش آمریکا و اروپا نیز بسیار مهم است. آنها اگر حمایت بی چون و چرای خود را از این رژیم بردارند قطعا حرکت و جنایات صهیونیست‌ها متوقف خواهد شد،   اما اگر آنها بخواهند که این درگیری ادامه پیدا کند و به حمایت خود از صهیونیست‌ها ادامه دهند باید منتظر گسترش ادامه درگیری‌ها در منطقه بود. اما به نظر می‌رسد که دولت‌های منطقه تمایلی به گسترش جنگ نداشته باشند و ممکن است در اقدامی جمعی و یا موردی خودشان برای توقف این روند تجاوزکارانه اقدام کنند. چرا که ممکن است این قضیه بر علیه سایر کشور‌های منطقه نیز تکرار شود. ممکن است علیه نمایندگی‌های عراق و یمن و دولت‌های دیگر خلیج فارس هم اقدام کنند لذا دولت‌های منطقه نیز باید احساس کنند که این حمله به نوعی غیر مستقیم هشداری به آنها است که اسرائیل ممکن است دست به چنین اقدامی بر علیه آنها نیز بزند.

وی در انتها گفت: اسرائیل نشان داده است که به هیچ کدام از قطعنامه‌های سازمان‌های بین المللی پایبندی ندارد، اما تشکیل شورا از لحاظ آن که به هر حال ابعاد مختلف مسئله توسط رسانه‌ها منعکس شود موثر است، اما نمی‌توان انتظار داشت این شورای بین المللی تصمیمی بگیرد که روند جنایات صهیونیست‌ها متوقف شود، اما در عین حال می‌تواند در انزوا و محکومیت و جلوگیری و گسترش اینگونه اقدامات موثر باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Babak
۲۱:۱۷ ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
حرکت ناپلونی اسرائیل ایران رو برده زیر سوال :)
Iran (Islamic Republic of)
عماد
۱۸:۵۷ ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
از خودمون نباید ضعف نشون بدیم وگرنه دمار از روزگارمان درمی‌آورند کافی احساس ضعف در ما ببینند ی جاهای برای حفظ عزت نفس باید جواب داد وگرنه از درون احساس ضعف ناتوانی بهت راه میده و جسارت شجاعت از دست میدی و همپیمانان حس بی اعتمادی می‌گیرند نسبت به ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
ما ملت ایران بدون جنگ و خون ریزی دشمن داریم نابود میشیم گرانی را دولت مردان بحدی رساندند که اکثریت مردم ایران فقط دارند نفس می‌کشند زندگی شان تحت فشار زیادی شده تحمل اش سخت و دشوار شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
ما جنگ طلب نیستیم بیخیال بشید اونا سلاح های هسته ای و بمب اتم دارند ما یکی هم نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
اگر میلیارد دلار هزینه میکردیم که ذات خبیث و شیطانی
صهیونیست ها را به حهانیان بشناسیم
قادر نبودیم .با جنگ 6 ماهه علیه مردم مظلوم غزه
صهیونیست ها منفورترین و منحوس ترین مردم دنیا شدند
و دیگه غرب قادر به ماله کشی و سفید نمایی جنایات جنگی و نسل کشی صهیونیست ها در فلیسطین نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
خوب این هدف کشاندن ایران به جنگ مستقیم را که سالهاست داشته و چیز جدیدی نیست، اما رهبری هم با تدبیر خود و فرماندهان مانع آن شده است. مهم این است که چگونه با تصمیم درست در برابر آسیبی که رژیم جنایتکار اسراییل به ما وارد کرده، به این رژیم آسیب جدی و متقابل وارد کنیم اما بهانه جنگ مستقیم هم به کسی ندهیم.
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد آقائی
۱۱:۲۹ ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
با سلام و احترام فراوان حضور آقایان و خانم ها
با غیر شیعه ۱۲ امامی می شود جنگید.
با تشکر فراوان
مهرداد آقائی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
هدف ایران هم نابودی اسراییل بدون ورود مستقیم به جنگ با بالا رفتن قیمتها و فشار برتحمل گران عادتی و کری خوانی بوده که دشمن قبول نداره میگه نردانه باید وارد جنگ مستقیم بشیم و تکلیف را روشن کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۲ ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
ایران
رهبری مقتدر دارد .
از هیچ چیز و هیچکس هراسی نداریم.
منتظر فرمان رهبر جهان هستیم.
که از خدا دستور می‌گیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
اسراییل یه بازی دو سر برد رو با این کار کلید زد
اگر ایران جواب بده اسراییل جنگ رو آغاز میکنه و علاوه بر اینکه امریکا رو با خودش همراه میکنه، با توجه به اینکه دو کشور راه زمینی ندارن و برتری هوایی با اسراییل هست منجر به نابودی تاسیسات اصلی ایران میشه و موشک های ایران هم با توجه به فاصله زیاد توسط سامانه های پدافندی خود اسراییل و سامانه های امریکا در بین راه رهگیری میشن و عملا از کارکرد اصلیشون میوفتن
و اگر ایران جواب نده که بدجور تحقیر میشه و عملا به مثابه بالا بردن پرچم سفید هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
مگرامریکا تا حالا پشتیبا ن اسراییل نیود که حالا حالا بخواهد پشتیبان شود به حول قوه الهی انتقام میگیریم و آمریکا هم هیچ غلطی نخواهد کرد همجنان که در عراق و افعانستان بیرون شد ولی ایران منحلش خواهد کرد خدا با حق است
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۶:۳۹ ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
پدافند وقتی موثر است که در برابر تعداد انگشت شمار موشک باشد اما در مقابل چند صد موشک همزمان ، هیچ کارایی ندارد.
ضمنا ناوچه ساعر اسرائیل مدعی بودند همزمان ۳۶ هدف را در هوا می‌زند اما فقط،با یک موشک حزب الله هدف قرار گرفت و #غرق شد !
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۲۳:۳۰ ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
مگه موقع زدن عین السد تونستن رهگیری کنن موشکا ذو ک الان بتونن؟؟؟
مگه الان ک حوثی ها دارن مستقیمن ب ناوگان امریکا و انگلیس حمله میکنن تونستن جلوشو بگیرن؟ موشک های فتاح ۱و ۲ از فناوری هایپر سونیک برخورداره ک هیچ سامانه پدافندی تا ب الان توانایی رهگیری و انهدامشو نداره ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
اسرائیل برنامه اس این ما رو مضحکه خاص و عام کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
شما هم بترسید، عقب بکشید! مثل همیشه بهانه تون دم مشک تونه!
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۲۱:۵۲ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
ایران همین امروزبمب اتم رابسازدفردادیراست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
شما هم به این بهاته هیچ جوابی ندید، بترسید! فقط شعار بدید...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۳۶ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
حاجی دوتا سلطان سکه و دلار بگیرد خرید و فروش رو ممنوع کنید یه کاری کنید تو رو قرآن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
اسرائیل برنامه اش اینه که تمام مستشارهای نظامی ایران رو که وارد سوریه میشن از بین ببره.برای پیدا کردن محل رفت و آمد این مستشارها هم داره از مردم محلی سوریه و بعضی نظامیهای روسیه به عنوان جاسوس استفاده میکنه.
آخرین اخبار